Pratik Mum Yapımı | DIY | DUYGUBLOG

 





Merhaba arkadaşlar bu yazım da sizlere mum yapımını anlatacağım. Ben odam da bir şey yaparken sürekli mum yakan birisiyim. Çok hoşuma gidiyor ama yenilerini sürekli almakta güç bir şey. Ben de eskiden berri eski mumlarımdan yeni mumlar yapıyorum çokta güzel oluyorlar. 



Bu aralar soya mumları çok popüler ama bence gereğinden fazla pahalılar, yanlış anlaşılmasın bu yazımda full baştan mum yapmıyorum, eski parçalanmış kullanılmayan mumları yenilemeyi anlatacağım. Hemen başlayalım



MALZEMELER


  • Eski bir mum
  • Mum ipi 
  • Mum için kalıp ya da herhangi bir kap


> Mum ipini herhangi bir mumun içinden çıkartabilirsiniz ya da doğum günü mumlarında ki ipleri (fitil) kullanabilirsiniz. Ya da satın alabilirsiniz.



YAPILIŞI


1- Dönüştürmek istediğiniz mumun içinde ip varsa parçalayıp çıkarın. 








2- Mum parçalarını bir kabın içine koyup ocakta eritmeye başlayın. Ardından istediğiniz bir renk pastel boyadan bir tutam kesin ve eriyen mumun içine atın. (Ben burada siyah mum boya kullandım fakat siyah rengi tam veremedi yine de güzel bir renk oldu.)





UYARI! 


- Mumlar çok çabuk katılaştığından eritme kabını yıkayamayabilirsiniz bu yüzden eski bir kapta yapmalısınız.


- Mumlar çok çabuk eriyor bu yüzden ilk önce yeni mumu koyacağınız kabı ve mum iplerini tutacak bir şey ayarlayın. 


- Bu adım da mutfak biraz duman olabiliyor.



3- Eriyen mumu ocaktan alıp dikkatlice mum bardağına dökelim ve mum ipini yerleştirelim (üstten 1-2 cm kadar bırakın.)


Fitilin kaymaması için farklı yöntemler var bu yöntemlere ve değişik mum modellerine internetten bulaşabilirsiniz. 



4- Mumun donmasını bekleyelim, dökülmeyeceği bir yere koyarsanız daha güvenli olur. 




5- Mum donunca artık yeni mumunuz hazır. Elinize sağlık :)















4 Yorumlar

  1. Keyifli görünüyor :-) Teşekkürler paylaşım için 🙏

    YanıtlaSil
  2. Sizi ziyarete geldim. Çalışmalarınız çok harika tebrikler:)

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski