Gurur Ve Önyargı | Film Yorumu | DUYGUBLOG

 


Adı:  Gurur Ve Önyargı

Türü: Romantik
Ülke: İngiltere
İzleme Süresi: 2 saat 15 dakika
Yapım Yılı: 2005




Merhabalar bugün kitabı artık çığır açmış 200 yıllık serüveninin ardından hala kitaplıklarda yerini alan Gurur Ve Önyargı filminin yorumunu yapacağım. 


Filmin konusu taşralı bir beyefendinin kızı olan Miss Elizabeth ile soylu toprak sahibi Mr.Darcy arasındaki çarışmayı anlatıyor. Soylu bir Aileen gelen Mr.Darcy, Miss Eliza soylu bir ailesi olmadığı için ona mesafeli durur. Bu mesafeyi Gurur diye adlandıran Eliza Mr.Darcy'i hiç sevmez hatta nefret eder.

Fakat daha sonraları biribirini sevmeyen çiftimiz biribirinden hoşlanmaya başlar. Eee ne demişler, nefret etme daha çok seversin. 

Çiftimiz balolar, rastlantılar, yemek davetleri vs sayesinde daha da birbirini tanıma fırsatı bulurlar. 





Ve evet birbirlerini sevdiklerini anlıyorlar. (Ayy spoi vermeden yazı yazmakta çok zor.)





Şimdi filmi nasıl bulduğuma geçelim. Bir kere kültürler, örf ve adetler eski zamana ait olduğu için çok ilgi çekici buldum. Aşk hikayesi bazen klişe buldum ama bu kitap 200 yıllık o yüzden bu kitaba klişe diyemeyiz bu kitaba klişenin anası babası deriz anca diye düşünüyorum. 


Ve özellikle genç hanımefendilere soruyorum Mr.Darcy'e aşık olmayan var mı? Kendisi tam bir beyefendi, kibar, sadık, cömert, akıllı daha sayayım mı? Aynı zamanda Elizabeth'de çok güzel kendisi bir kadın ama biraz daha dobra, açık sözlü, sözünün eri. 





Gerçeği söylemek gerekirse bazen sıkıldığım bunaldığım biraz daha hızlı ilerlese keşke dediğim zamanlar oldu. Ama özellikle filmle kitabın aynı olması beni çok sevindirdi (belki bilmeyenler vardır ben kitabını okuyordum ve dün bitirdim..) çünkü bazı kitapların filmlerini aşırı değiştiriyorlar sanki başka bir şey izliyormuşsun gibi geliyor. 


Ama film çoğu zaman akıcıydı, güldüğüm eğlendiğim zamanlar oldu. Aşkla ilgili şeyleri pek sevmem ama burada tam anlamıyla aşk yoğun değildi bence yoğun olan "Önyargı" ydı. Ve bahsetmem gereken bir şey de  kızlar arasında kıskançlık hiç yoktu. Mesela kasabaya yeni zengin ve hoş bir erkek geliyor ve bütün kızlar onun için süsleniyor fakat o birisini seçiyor. Ama diğer kızlar onu hiç kıskanmıyor kasabada da kıskanalar olması normal olurdu bence. Ve bir şeyi daha gaip buldum fakat o dönemde garip olmayabilir. Bütün kızlar evlenme derdinde. 15-16 yaşından itibaren her kız evlenmek istiyor tek dertleri bu. O zamanlar kadınların okuması ve iş bulması çok mu garipti bilemiyorum. 


Ve sözü hemen toparlayım, ben gayet beğendim. Bence klasik seviyorsanız kesin okuyun, izleyin derim. Dublajda bazen sözler kaydı belki siz altyazıyı denersiniz. 


4/5


Bu arada kitapta çok güzeldi onu ayrı yorumlayacağım. Takipte kalın dostlarım. 






Miss Eliza

Miss Elizabeth


5 kız kardeş





Mr.Darcy ve Mr.Bingley













6 Yorumlar

  1. ben filmdeki sıraların veya olayın başlangıç sebebinin farklı olduğunu düşünüyorum azıcık fark var yani kitapla arasında ama zaten bu gayet normal o yüzden hemen hemen aynılar. ben de kitabı filmi sevdim ama beklediğim gibi hikayede aşk yoğun değil gurur ve önyargının ağır basması daha çok vardı dediğin gibi. o dönemde evet kadınlar iş sahibi olamıyor pek sanırım hatta yazar olması bile garip karşılanmış diye biliyorum jane austen'ın. o dönem özellikleri filmde çok iyi yansıtılmış çekilen mekanlar efsaneydi kıyafetler güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biraz fark var tabi ama çoğu filme göre benzer buldum. Yorumun için teşekkürleer :)

      Sil
  2. Dönem filmlerini/dizilerini izlemeyi seviyorum. Bu filmin romanını okumuştum. Çok güzel kitaptı. Olay örgüsü insanı meraka ve heyecana sürüklüyordu. Filmi de listemde, izleyeceğim en kısa zamanda inşallah. Teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  3. dizisi de vaaar. ayrıca austen'ın bir dolu başka filmi ve dizisi de var, hiç kaçırmam :)

    YanıtlaSil
  4. Bayılıyorum ben bu filmin kitabına ama filmi de fena değil :) ''Aşk hikayesi bazen klişe buldum ama bu kitap 200 yıllık o yüzden bu kitaba klişe diyemeyiz bu kitaba klişenin anası babası deriz anca diye düşünüyorum.'' dediğin yer epey güldürdü beni :)) Evet sanırım öyle deriz :)

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski