Olağanüstü Bir Gece | Kitap Yorumu | DUYGUBLOG






Orijinal Adı:  Phantastische Nacht
Yazarı: Stefan Zweig
Çevirmeni: İlknur İgan
Sayfa Sayısı: 70
Yayın Evi: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Baskı Tarihi: 2020 Ocak
Türü: Dünya Klasikleri, Roman


 Bu yazıda Steafen Zweig'in yazdığı Olağanüstü Bir Gece klasiğinin, yorumunu anlaşılır bir biçimde yapacağım. Ayrıca kitabı nasıl bulduğumu vs. kimlere önerdiğim hakkında konuşacağız.

 

Selam sevgili okuyucularım, nasılsınız, mübarek Ramazan Ayı da geldi çattı. Şimdi oruç zamanı :) Her neyse  şimdi kitabımıza dönelim. Stefan'ın kitaplarının içeriği çoğunlukla, kitabı karakterin yaşadığı duyguları anlatıyor. Ve bu kitapta öyle. Hatta yazar o anki yaşadığı hisleri anlatmak için bu kitabı yazmış. Şimdi geçelim kitap ne anlatıyor bölümüne.



Kitapta bir burjuva adamın, gitgide hissizleşmesini, hiçbir şeyden keyif alamaması anlatılıyor. Ama bir gün adamın başına  at yarışında bir olay geliyor ve kendi prensiplerinden ayrılarak o olay karşısında canı nasıl isterse öyle davranıyor ve bundan aşırı keyif alıyor. İşte kitap bu olayın öncesini, olayı ve olaydan sonra ne yaşadığını ayrıntılı bir biçimde anlatıyor. 


> Şimdi gelelim kitabı nasıl bulduğuma; kitap bana pek bir şey hissettirmedi, sadece okuyup geçtim. Ama karakterin hissettikleri gayet iyi anlatılmıştı. Yorumlarda görüyorum ki bu kitabı çoğunluk beğenmiş. Bende de beğendim diyebilirim. Ama aşırı değil. Kitaptaki bazı cümleler uzun ve anlaşılması güçtü ama benim için sorun değildi. Yani ben bu kitapta pek bir şey hissedemedim.



Ama belki diğer yazılarımdan da bilirsiniz, ben Stefan Zweig'e pek ısınamıyorum. Psikolojisinin bana yakın olmadığını düşünüyorum. Ama kitaplarını yine de okuyorum. Hatta yakın zamanda "Geç Ödenen Bedel" kitabının yorumu da gelecek. Takipte kalın!!


Puanım

4/5


Gülerek, sohbet ederek dalgalanan bir insan kalabalığının ortasında ben kendi kendimi arıyordum, içimdeki o yitik insanı arıyordum…



KİTAP AÇIKLAMASI


Olağanüstü Bir Gece, seçkin bir burjuva olarak rahat ve tasasız varoluşunu sürdürürken giderek duyarsızlaşan bir adamın hayatındaki dönüştürücü deneyimin hikâyesidir. Sıradan bir Pazar gününü at yarışlarında geçirirken, belki de ilk kez burjuva ahlakından saparak “suç” işler. Böylece yeniden “hissetmeye” başladığını, kötücül ve ateşli hazları olan gerçek bir insan olduğunu fark eder. İçindeki haz dolu esrime, aynı günün akşamında onu gece âleminin son atıklarının arasına, “hayatın en dibindeki lağımlara” sürükleyecek, varış noktası ise ruhani bir uyanış olacaktır.







*Diğer kitap yorumlarım için buraya tıklayınız. 





17 Yorumlar

  1. merhaba blogunu takibe aldım. bu kitabı okudum ben de sevmiştim ama çok etkilemedi. en çok korku kitabını sevmiş etkilenmiştim ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Korku kitabını bende almayı düşünüyorum.

      Sil
  2. Aaaa benim en sevdiğim Zweig romanıdır :D

    YanıtlaSil
  3. okumadığım bir kitap bu. Not aldım çünkü konusu dikkatimi çekti

    YanıtlaSil
  4. Blogunuzu takipteyim bloguma beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretiniz ve takibiniz için çok teşekkürler :) Bende mutlaka blogunuzu ziyaret edeceğim.

      Sil
  5. Ben Zweig' i beğeniyorum. Amok Koşucusu ve Satranç kitaplarını okudum. Tavsiye ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de onları da okumayı düşünüyordum zaten. Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  6. zweig geç tanıştığım ama sevdiğim bir yazar birkaç kitabını okumuştum bunu da sevmiştim :) bence anlatımı basit tutuyor ve derin anlamları basit ve güçlü şekilde anlatmak da daha etkileyici hale getiriyor basit olayları. karakterleri de basit insanlar çok yönlü değiller. ama bence hayata çok yakın bu anlatım biçimi. bir dibe çöküşü bir ölümü basit bir şekilde anlatışı tuhaf bir his bırakıyor. hayat gibi. başımıza gelenler bizden başkası için ve tüm insanlık için düşünüldüğünde son derece basit önemsiz ama bizim için dünyanın en önemli meseleleridir ve her şey o kadar anlık yaşanır ki.. en sonunda konuşmak anlatmak gereksizdir.. yani ben böyle hissediyorum onun anlatım biçimini :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel yazmışsınız elinize sağlık :)

      Sil
  7. selammm :) bende blog açtım. takip edebilir misiniz? https://umuton.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba bloğuna göz attım ve takipteyim :)

      Sil
  8. Bence bu kitap diğer kitaplarına göre fazla abartılmış. Benim en beğendiklerim BİR ÇÖKÜŞÜN ÖYKÜSÜ ve AMOK KOŞUCUSU. Stefan Zweig'den etkilenmek istiyorsanız bunları okumanız şart.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Çöküşün Öyküsünü de okumuştum. İnşallah Amok Koşucusuna da kısmet olur :)

      Sil
  9. yaniiii sen zweig seviyorsuuun :)

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski