Gezdim Gördüm: Pamukkale | DUYGUBLOG

 



     Merhabalar bu yazımda gezilebilecek en güzel yerlerden birisi olan Pamukkale hakkında yazı yazacağım.


> Pamukkale Türkiye'de en fazla turist ağırlayan yerlerden birsidir. Dış görünüşü de pamuk gibi bembeyazdır. Denizli'nin merkezinde yer alır. Tarihi 2. Yüzyıllara kadar dayanmaktadır. Şu anda UNESCO Dünya Kültürel ve Doğal Miras Listesi'nde yer alıyor. Birçok tarihi döneme de ev sahipliği yapmış bir yer.     


Ben buraya ilk gittiğimde gayet beğenmiştim. Pamukkale'ye gittiğinizde ilk önce karşınıza bir göl çıkacak (sanırım göl) oranın içinde ördekler kazlar da var. Yan taraflarında kafe var ve gölü turlamak için taşlık yol var. Ama asıl Hierapolis yada Travertenler burası değil. Bu bahsettiğim yerin yan taraflarında hemen yürüyerek gidilen bir yoldan sonra gişe çıkacak önünüze. Orasının kalabalık olan günlerinde baya sıra olabiliyor. Ve her türden de insana rastlayabilirsiniz. Giriş ücretlerinden daha sonra bahsedeceğim. Girdikten sonra karşınıza beyazlar içinde birkaç havuz çıkacak tabi ki havuzların hepsi doğal. Bazıları yüzecek, bazıları sadece ayak ve kollara su sürecek. Havuzların altında da doğal bir balçık gibi yada çamur gibi bir  katman var. O çamurun cilde yararlı olduğu söyleniyor bu yüzden de yüze ve kollara sürenlerin olduğunu gördüm. 


Not: Buraya iki giriş var; ilki tarihi alanlardan suya doğru, ikincisi; sudan tarihi alana doğru. Ben ilk seçeneği anlatıyorum. Ayrıca arabanızı tarihi alandan başlayan kısma bırakırsanız geri dönmekte akşama kalmayın, çünkü biz kalmıştık ve geri dönüşte tek bir insanoğluna bile rastlamadan eski mezarların arasından kapkaranlık yolda yürümek zorunda kaldık :/


   Bu arada söylemeyi unuttum, bu beyaz taşlarda hep böyle sular akıyor, aşırı güzel bu. Tabi bazı suyun çok akmadığı yerler biraz turuncuya dönmüş ve kaygan olabiliyor. Bu arada buraya girince ayakkabılarınızı çıkartmanız gerekiyor bu yüzden yanınıza bir poşet ya da çanta alsanız iyi olur. Ve su da almanızı tavsiye ederim özellikle yazın, çok sıcak olacağından ve yolun baya uzun olduğundan susar ve terlersiniz. 


Daha sonra ilerliyor ve artık beyaz havuzcukları geçiyorsunuz. Bu kısım bittikten sonra bir yer göreceksiniz orada herkes biraz dinlenebiliyor ve ayakkabılarını giyip yola devam ediyorlar. Ben en çok bu kısmı seviyorum. Çünkü bu kısım tarihi kısım. Tarihi mezarlar, bir kocaman antik tiyatro, ve bir şehri görebileceğiniz tarihi ayrıntılar var. 



Ayrıca eğer isterseniz  bu alanı iki kişilik gezi arabalarıyla da gezme imkanınız var. Ancak fiyatlar konusunda hiç bilgim yok. Burada ayrıntılı bahsetmek istediğim yer özellikle Antik Tiyatro. Aşırı güzel, neredeyse hiç yıkılmamış her şeyi sapasağlam duruyor. İnsanlar orada özellikle fotoğraf çekiniyor, oraya gidene kadar şarjınızı bitirmemeye dikkat edin. Ve bir başka sevdiğim özellikleri iste mezarların ya da her yerdeki işlemeler. Bunlara  bakmak aşırı hoşuma gidiyor benim bıraksalar saatlerce sadece bu şekillere sembollere bakarım. 


Sevgili okuyucularım, ben Pamukkale'yi çok seviyorum. Suyu da çok iyi geliyor. Sadece fiyatı her yıl daha da yükseliyor ve bazı yerlere su vermedikleri için bazı yerler turunculaşmış ve kayıp düşme tehlikesi var. Suyu sadece buraya değil çevre otellere, pansiyonlar da gönderdiklerinden yeterli gelmediğini düşünüyorum. Ve tarihi alanlarda böceklere falan sıkça rastlayabilirsiniz. Ve eğer yazın gidiyorsanız öğle saatleri çok sıcak olabilir belki biraz daha zaman geçince gidilebilir fakat çokta geç kalmayın akşam gezmek hem kapanış saati geldiğinden hem de tehlikeli olacağından uygun değil. 


Bu arada Pamukkale'ye ziyarete gittiğinizde orada çok konaklama imkanı bulabilirsiniz. Pamukkale'den dümdüz gittiğinizde -biraz virajlı bir yol-  Karahayıta varacaksınız orayı da gezin mutlaka derim orada da Kırmızı Su var. Ve isterseniz orada da konaklayabilirsiniz.


5/5



Sevgili okuyucum bu yazımı nasıl bulduğunu yorumlarda bana yazmalısın ki fikrini öğrenebileyim. Ayrıca İzle bbutonuna basmayı unutma. 

 fbusd



                                    



Pamukkale Travertenleri




Pamukkale Travertenleri

Pamukkale

Hierapolis Antik  Tiyatrosu



Kitap yorumlarımı görmek için buraya tıklayınız.

4 Yorumlar

  1. Yalan söyleyemeyeceğim çok kıskandım :D Umarım bir gün ben de görürüm, yazınız çok keyifli :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım gidersiniz :) beğenmenize çok sevindim

      Sil
  2. Gezi yazılarına karşı ilgim çok fazla ve detaylı, harika bir yazı olmuş 👏🙏 Fotoğraflar da ayrıca çok güzel, kaleminize, elinize sağlık 👏 🙏

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski