Nasıl Erken Kalkıyorum | Minik Bir Sohbet | DUYGUBLOG

 


Selam arkadaşlar nasılsınız görüşmeyeli. Ben iyiyim. Şubat ayı da bitmeye yaklaşmışken ben sadece henüz 3 kitap okuyabildim. Ahh. Neyse biz konumuza dönelim. Erken yatıp kalkmanın önemini bu yazıyı açtığınıza göre anlamışsınız. Bu çok güzel bir haber. Çünkü bilim insanların da söylediklerine göre erken kalmak başarıya giden yolda güzel bir adım. Şimdi size biraz motivasyon ve biraz da bilgi verelim. 

Şimdi gelelim ben nasıl erken yatıp - hatta erken yatmasam bile -  erken saatte uyanabiliyorum. Ben sabah erkenden kalkıp namaz kıldığım için erkenden uyanıyorum, yani bir sorumluluğum var ve her zaman bu yüzden alarm çalınca hemen uyanıyorum. Bu konuda bir kitap yorumumum da da bahsetmiştim. https://duygublog16.blogspot.com/2021/02/sabah-namazna-nasl-kalklr-kitap-yorumu.html


Şimdi gelelim siz bunu nasıl alışkanlık haline getirebileceğinizden. Aslında çok basit. İlk önce beyninizi, kendinizi inandırın. Yatmadan kafanızda tekrarlayın. Sabah saat ... da kalkacağım diye mesela, bunu 3 den fazla kez söylemelisiniz. Tabii bu tek başına yeterli mi? Hayır. Size her sabah erken kalkmanız için iyi bir sebep lazım. Sizinki nedir? Benimki namaz kılmak, namazdan sonra uyumuyorum, çoğu zaman ders çalışıyorum. Şimdi siz bir düşünün siz neden erkenden kalkmak istiyorsunuz ve bunun sonucunda ne olacak. Bu sorular için iyi bir cevabınız varsa diğer ki soruya geçelim.


Alarmla sorun mu yaşıyorsunuz? Bunu teker teker cevaplamalıyım. Alarmın sesinin duymuyorum uykum çok ağır diyorsanız, alarmı en son sesine kadar açın hatta bir cam bardağın içine koyun böylelikle ses daha çok çıkacaktır. Yada güçlü bir çalar saat kullanabilirsiniz.

Alarmım çalıyor kapatıp geri uyuyorum diyorsanız, telefonunuzu elinizi ilk atışta bulamayacağınız bir yere koyun. Yani alarmı kapatmanız için birkaç adım atmalısınız. Sonra yeniden yatağa dönemeyin lütfen çünkü sizin bir sorumluluğunuz var. 


Bununlar gibi daha birçok sorunla karşılaşıyor olabilirsiniz ballar. Mühim olan bir şeyi düşündüğünüzde 5 saniye içinde yapmak. 5 saniyeden sonra beyin her şeye geri dururmuş. Yani  saniyede vazgeçersiniz. İçinizden 5'e kadar sayın sonra hooop ayağa kalkın. Buda güzel söz oldu yalnız. 


Geçen gün televizyonda bir programda bu konuda sohbet ediyorlardı. Bir hanımefendi şöyle söyledi "herkes erken kalkmak için alarm kuruyor, ama önemli olan erken yatmak için alarm kurmaktır." Yani dostlarım erken kalkabilmenin sırrı erken yatmaktadır. 

Peki nasıl erken yatmaya başlayacaksınız? 24.00 da yatıyorsunuz mesela ama sizin istediğiniz 22.00 da yatıp daha erken kalkmak. 20 dakikayla başlamalısın. İlk gün 20 dakika erken yat. Sonraları ister 10 dakika ister 20 dakika, daha erken yatmaya başla. Ve alarmını da ona göre daha erkene kur. Sakın bir anda 1, 2 saat erken yatıp erken kalkmaya çalışma zaten büyük bir ihtimalle de başarılı olamazsın. Ne demişler damlaya damlaya göl olur. Minikten başlayın ve başarıyı yakalayın. (Bu söz de çok iyi oldu :)

Bence insanın yapabileceği şeyler imkansızdan da ötedir. Hadi siz daha ne duruyorsunuz hayatınız için güzel bir şeyler yapın. Bugünkü yaptıklarınız yıllar sonraki seni oluşturacak. 


Değerli okuyucum, ve bir şey daha söyleyip sözü bitireceğim. İnsanın biricikliğini unutma sakın. Kendini başkalarıyla karşılaştırma. Sadece Kendin Ol!



ERKEN KALMAK İÇİN SİZİ MOTİE EDEBİLECEK KİTAPLAR

  • Sadece Aptallar 8 Saat Uyur
  • Sabah Mucizesi: 08.00'den Önce Hayatınızı Değiştirme Garantili 6 Dakika


Bu kitaplara bir göz atabilirsiniz. İkisini de okumadım ama isimlerini baya duymuştum. İçinizde okuyanlar varsa yorum bıraksınlar lütfen!

Yorumlarınızı bekliyorum dostlar


Bu arada size çook güzel ve minnoş bir haberim var

 muhtemelen diğer yazımda bahsedeceğimm :)


Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski