Kızıl Dosya - Sherlock Holmes | Kitap Yorumu | DUYGUBLOG

 

  Orijinal adı: A Study İn Park
Yazarı: Sır Artur Canon Doyle
Sayfa Sayısı: 182
Yayın Evi: Kızıl Panda
Türü: Polisiye, Roman

Selamlar, yeni yazıma hoş geldiniz. İşte yeni bir kitapla yine karşınızdayım. Kızıl Soruşturma yada Kızıl Dosya da diyebiliriz. Biliyorsunuz ki Sherlock Holmes ülkemiz dahil daha dünyanın dört yanında ün salmış hayali bir dedektif. Mutlaka ismini duymuşsunuzdur. Bende çok duydum hatta dizisini bir solukta izledim. Diziyi izledikten sonra ise Holmes ve Dr. Watson maceralarını okumaya karar verdim. Sır Artur Canon Doyle bu hayali kahramanı muayene odasında meşgul olmadığı yazmış. - Kendisi doktor- Bu gözlem yetenekleri üst düzey dahi Sherlock'u yazarken. Arkadaşı olan bir doktoru örnek alarak yazmış. Onunda gözlem yetenekleri çok iyiymiş. Sherlock Holmes hikayeleri, 4 roman ve 56 kısa öyküden oluşuyor. Ben daha 4 romanını satın aldım ve okudum. (Gelecek seferler onların da yorumunu yapacağım.)  Kitap Kolik'ten 4 tane kitabı uygun bir fiyata almıştım. Hatta bu kitapları okuduktan sonra kütüphaneden "Sherlock Gibi Düşünmek" kitabını  da alıp okumuştum. Belki bir gün onunda yorumu gelir. Çok uzattım şimdi kitabın yorumuna gelelim.


~Kitap Sherlock Holmes ve Dr.Watson'ın tanışması ile başlıyor. Ve beraber bir maceraya atılıyorlar. Mormonlardan olan bir ölen baba-kızın intikamını alan, sonuç olarak ortaya iki ceset bırakan bir adamın hikayesi. Kitap ilk başta vakanın ellerine ulaşması ile macera başlıyor. En sonuna ise bu cinayetleri işleyen adamın hikayesini bırakıyor. İnsanda okurken hayli merak uyandırıyor. Sherlock konuşurken bazen çok karışık konuşabiliyor tabi bende John Watson gibi anlamıyorum. Ama sonralarında her şey açığa kavuşuyor ve vayy diyorsun. 


Gelelim Kitabı beğendim mi? sorusuna. Evet beğendim. Sherlock gerçekten çok zeki ve beynini bizden farklı çalıştırıyor. Bu durum beni baya etkiliyor. Kitapta bazen idrak edemediğim yerler oldu, özellikle dizide Gregson ve Lestrade aynı kişiydiler diye hatırlıyorum. Ama kitapta iki ayrı kişi vardı. İlk sayfalarda acaba ben mi yanlış okuyorum falan dedim. Ama gerçekten de iki farklı kişiymişler, dizi beni yanıltmış bulundu :)  Kitap okunmaya değerdi ama Sherlock Holmes serisinden okuduğum dört roman içinden en beğendiğim Korku Vadisi' idi. Bence okuyun, ayrıca yakında dizisinin de yorumu gelebilir. 

4/5


Bide aldığım yayın evinden bahsedeyim. Kitap Kolikten 4'lüsünü uygun bir fiyata aldım. Bu kitap için çok bilindik bir yayın evi olmadığını düşünüyorum, ama ben gayet memnun kaldım tabi diğerlerini okumadım ama...  Anlattıklarımın oluş sırası diğer yayın evlerine göre değişebilir.




 Sır Artur Canon Doyle Kimdir?

Sir Arthur Conan Doyle, 22 mayıs 1859 yılında İskoçya Birleşik Krallıkta doğdu. Edinburgh Üniversitesin tıp eğitimi aldığı sırada kısa hikayeler yazmaya başlamıştır. Yazarın ilk iki hikayesi BR Dergisinde yayımlanmıştır. Mezuniyetinin adından bir gemide doktorluk yapmıştır. Sonrasında ise kendi muayenehanesini açmış, 3 yıl sonra ise doktorasını tamamlamıştır.

Sir Arthur Conan Doyle, tıp alanında fazla uzman olamamış, odasında hasta beklerken hikayelerini de yazmaya devam etmiştir. 1906 yılında eşi ve oğlunu, I.Dünya Savaşı sırasında ise iki kayınbiraderi, kardeşi ve yeğenini kaybederek bunalıma girmiş, 1912 yılında ortalığı kasırgaya çeviren Piltdown adamı aldatmacasını başlatan kişi olduğu söylenmektedir.

Sir Arthur Conan Doyle, 7 Temmuz 1930 yılında elini göğsüne koyarak hayatını kaybetmiştir. Ölüm nedeninin ise kalp krizi olduğu düşünülmektedir.

            Kaynak:  https://www.kitapkolik.com/



 KİTAP AÇIKLAMASI

İlk kez 1887 yılında Beeton's Christmas Annula'da "A Study İn Scarlet" ismiyle yayınlanmış olan ve Türkçemize " Kızıl Soruşturma" olarak çevrilmiş olan bu eser aynı zamanda Sherlock Holmes karakterinin okurla buluştuğu ilk öykü olma özelliğini taşır. İlk olarak bu eserda Dr. John Watson ve Sherlock Holmes tanışarak Baker Sokağı 221B'deki dairelerine taşınırlar ve Utah'tan başlayarak Londra'ya kadar uzanan, soluk kesici bir cinayet serüvenini çözmeye çalışırlar.





Siz bu kitabı nasıl buldunuz?






Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski