Uçabileceğini Hayal Eden Tavuk | Kitap Yorumu | DUYGUBLOG


Adı: Uçabileceğini Hayal Eden Tavuk
Yazarı: Sun-Mi Hwang
Sayfa Sayısı: 96
Yayın Evi: Genç Timaş
Türü: Fabl, İnsan ve Toplum, Öykü
Basım Tarihi: 2020



 Merhabalar!! nasılsınız görüşmeyeli. Malum okullar da ara tatile girdi. Bol bol kitap okumak için güzel bir zaman. Bende dün okuduğum kitabı paylaşmak istedim Uçabileceğini Hayal Eden Tavuk. Bu kitabın Youtube' de yorum videosunu izlemiştim. Çok beğendiklerini söyleyince almak istedim. Bkm kitaptan uygun bir fiyata bulabilirsiniz. Şimdi gelelim kitap hakkında bilgilere. 



SPOİLER!

Bu kitapta Filiz adlı bir tavuk karşımıza çıkıyor. Filizin tek hayali o yaşadığı kümesten kaçıp, yumurtlamak ve bir civciv beslemek. Kümesten kaçtığında gezinirken bir yumurta buluyor ve üstüne kuluçkaya yatıyor. Kuluçkadayken arkadaşın Avare ona yardımcı oluyor. Civciv doğmadan 1 gün evvel Avare gelinciğe yem oluyor. Yumurta çatlayınca Filiz yumurtanın içinden bir ördek yavrusu çıktığını anlıyor. Ama onun için ördek yada civciv hiç fark etmiyor ve bebeğinin adını Yeşilbaş koyuyor. Yeşilbaş büyüdükçe annesinden uzaklaşıyor, gölette yüzüyor ama Filiz yüzemiyor. Uçuyor geziyor ama Filiz uçamıyor. Yeşilbaş büyüyünce ördek sürüsüne katılıp göç etmeye başlıyor. Tabi Filiz' in gözü hep yollarda. Yeşilbaş bir gün sürüsüyle Filiz' in olduğu topraklara geri dönüyor ama sürüden ayrılamadığından Filiz' in yanına bile gelemiyor. Sonra birde bakıyor ördek sürüsü kanatlanmış. Tabi Filiz Yeşilbaş'ın kuzeydeki daha soğuk topraklara gideceğini bilmiyordu. Yeşilbaş'ın olduğu sürü Filiz'e doğru gittiklerinden tavuk ve ördeğin son bir bakışmaya vakti oldu. Filiz çok üzgündü O kadar üzgündü ki gelinciğin ona doğru geldiğini fark etmedi. Neden bende uçamıyorum diye iç geçiriyordu Filiz. Tam o anda gelinciği gördü. Artık yaşama isteği kalmadığından ve yaşlandığından, gelinciğe hadi ye beni diyebildi. Sonra karanlık, bir kuş gibi hafiflik hissetti.






Kitabı beğendim mi sorusuna gelirsek. Evet beğendim. Bir daha olsa bir daha okurum. Çok güzel bir fabldı. Ayrıca da kısacık hemen bitirebilirsiniz. Etkilendim mi?  evet bazı yerler beni etkiledi Avare' nin ölümü ve o son kısım. Yazımı kolayca anlaşılabilirdi. Fabl kitaplarını çok okumuyorum normalde ama buna değidi. Bana okumadan önce ilham verecek bir kitap gibi gelmişti ama ilham pek yokmuş. Hayal kırıklığına uğramadım ama. Bence bu kitabı da okunacaklar listenize eklemelisiniz. 


KİTAP AÇIKLAMASI

Okuyacağınız bu modern klasik, Filiz adındaki tavuğun öyküsüdür. Filiz artık emir üzerine yumurtlamak ve tüm yumurtalarının pazara satılmaya götürülmesini izlemek istemez. Her Sabah çiftliğin kapısından geleceğine göz atar, özgürce dolaşan hayvanları izler ve vahşi doğaya kaçarak kendisi için bir yumurta yumurtlamanın hayalini kurar.

Özgürlüğü, bireyselliği ve anneliği temel alarak çiftliğin geleneklere sarılı dünyasına başkaldıran, yürekli ve ilham sahibi bir dişi kahramanın hikâyesini anlatan Uçabileceğini Hayal Eden Tavuk, aynı zamanda evrensel yankının romanıdır ve dünya çapında milyonlarca okura ulaşmıştır. Tavuk, ördek, horoz, köpek, gelincik gibi hayvan karakterleriyle, Hayvan Çiftliği ve Charlotte'nin Ağı gibi İngiliz klasiklerini akla getirir. Sun-mi Hwang'ın günümüz için kaleme aldığı bu fabl, dünya edebiyatı içinde yerini almış unutulmaz bir karakterin yolculuğunu anlatır.


 

Bu kitap hakkında ne düşündünüz, neler hissettiniz?







Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski