Kendine Hoş Geldin | Kitap Yorumu | DUYGUBLOG

 

 
Kitabın Adı: Kendine Hoş Geldin
Yazarı: Miraç Çağrı Aktaş
Sayfa Sayısı: 160
Yayın Evi: Olimpos Yayınları
Baskı Tarihi: 2019
Türü: Deneme, Edebiyat


Heyy selamm! görüşmeyeli nasılsınız dostlarım, eğer kötüyüm diyorsanız bu kitap tam size göre. Bu kitabı geçen yıl okumuştum. İnternette çok popülerdi bende merak edip almak istedim. Okudum, okudum ama bu tarz kitaplara pek yatkın olmadığımdan yarıda bırakmıştım. Şimdi gelelim bu kitabı yorumlamaya.


Kitabın içinde çok motive edici, özlü sözler var. İnsana umut veren cümleler var. Sözgelimi eğer siz ruhsal bunalımdaysanız, mutsuz, üzgünseniz, hayattan zevk alamıyorsanız ki kısaca buna "depresyon" diyoruz. Eğer depresyondaysanız bu kitabı okumanızı şiddetle tavsiye ederim. Sizin kopmuş hayat iplerinizi yeniden kör düğüm yaparak sizi ayağa kaldıracaktır. Kim olduğunuzu yada kim olacağınızı hatırlatır. Size moral ve motivasyonu en üst seviye verecektir. Zaten pandemiyle en üst seviyelere çıkan ruhsal sıkıntılara bir dur demek için okumalısınız diyorum. 


~Şimdi gelelim ben neden yarım bıraktım sorusuna. Ben de herkes gibi bazen üzülüyorum, sıkıntılar yaşıyorum ama benim ruhsal sıkıntılarım pek uzun sürmez, negatif şeylere baktıktan kısa bir süre sonra pozitiflere dönerim. Bu yüzden bu kitaba pek ihtiyaç duymadım. Durduk yere okununca da sıkıldım açıkçası. ilk sayfalarında da yazdığı gibi bu kitabın hedef kitlesi "Yorulmuşlara, dinlenmek, iyi hissetmek ve kendine gelmek isteyenlere." 



Kısacası eğer sizde hayattan yorulduysanız, kendinizi kötü hissediyorsanız bu kitabı okumalısınız. Bu kitabı okumalı ve hayatınıza kaldığınız yerden en iyi şekilde devam etmelisiniz. Ama aksi halde iseniz bu kitap sizi sıkabilir. Bu düşüncelerimden sonra okuyup okumamaya siz karar verin. 


3/5


Kahverengi dallardan pembe çiçekler açtığına göre ümitsizliğe yer yok.

 


KİTAP AÇIKLAMASI

Kendinden başka kimseye ihtiyacın yok. En kötü gününü düşün, sana “Yanındayım.” diyen onca insan vardı. Tek başına atlatmadın mı? Düştün, ayağa kendin kalkmadın mı? Doldun, tek başına ağlamadın mı? Soruyorum sana: Değmeyecek insanlar için kendine yeteri kadar haksızlık yapmadın mı?

İnsanlar gelip geçici. Unutma, kimse senden daha çok düşünmeyecek seni. Gitmem diyenler gidecek, sen yine kendine geleceksin. Düşeceksin, ayağa yine kendin kalkacaksın. Yaralanacaksın, yaralarını kendin saracaksın. Onca acının içinden yine tek başına çıkacaksın. Sarılmaya ihtiyacın olacak, yine kendine sarılacaksın. Dertlerin seni yakacak, Anka Kuşu gibi küllerinden doğacaksın.

Kendine iyi bak, sana en çok sen lazımsın.


Siz bu kitaba bir şans verir miydiniz? 



2 Yorumlar

Daha yeni Daha eski