Kuyucaklı Yusuf | Kitap Yorumu | DUYGUBLOG



 Adı: Kuyucaklı Yusuf
Yazarı: Sabahattin Ali
Sayfa Sayısı: 222
Yayın Evi: Yapı Kredi Yayınları
Baskı Tarihi: 2019
Türü: Roman, Edebiyat, Türk Klasiği


Merhaba dostlarım, 4 gün aradan sonra yeni bir kitap yorumu ile geldim. Daha yorumunu yapmam gereken çok kitap var diyebiliriz. Yeni yorumlar için takip edebilirsiniz. 

Ben Sabahattin Ali'yi ilk olarak Kürk Mantolu Madonna ile tanımıştım ve ondan sonra en sevdiğim kitap o oldu ama şimdi ne yalan söyleyeyim Kuyucaklı Yusuf ve Kürk Mantolu Madonna arasında kalıyorum. İkisinin de yazımı muhteşemdi bana göre. Sabahattin Ali amca bu işi kesinlikle çok iyi biliyor. Ayrıca bu kitabın MEB'in 100 temel eser arasında olduğunu biliyor muydunuz?  Bende bu kitabı çok duymuştum ve okumak istedim.

Kuyucaklı Yusuf kitabında zalim ama aynı zamanda da romantik bir karakter olan Yusuf - zalim denildiyse  de mazlumlara zalimlik yapan cinsten değil zalimlere zalimlik yapan cinsten bir zalimlik bu- annesi ve babası küçük yaşta öldükten sonra Kuyucak köyünden ayrılmak zorunda kalır ve  ilçe kaymakamının evlatlık çocuğu olur. Sert ve kendinden emin bakan gözleri aynı zamanda da sözünü dinleten ses tonu vardı. Kaymakam evde sözünü karısına dinletemezken -büyüdükçe- Yusuf dinlettirirdi. Tabi düşmanlarda vardı, Şakir, Hacı Ethem...peki bir garip Yusuf onların karşında ne yapabilirdi hele ki parası olanların karşısında. Birde kaymakamın kızı vardı. Muazzez... Buradan gerisini de anlatmayı çok isterdim ama kitabın heyecanı kaçmasın. Kitabı okudukça beni bir heyecan ve şaşkınlık basmıştı. Şimdi özet geçersem sizde aynı etkiyi yaratmayabilir. Özellikle de sonu... Eğer okumaya karar verdiyseniz internette dolaşıp daha fazla spoi yememenizi öneririm. 

Kitabı beğendim mi? sorusuna gelirsek ikinci paragrafta da belirttiğim gibi, büyülendim. Bence kesinlikle herkes okumalı ama bazen herkes internette vb yerlerde yorum yaparken insanlara işte bu kitap beni ağlattı gibi şeyler deyince insanlar hep ağlayacğı yerleri bekler sonra birde bakmışsın kitap bitmiş. Ama sen hiç o "herkesin" yaşadığı duyguları yaşamaşsın. Bence böyle olmamak için kitabı tarafsız bir biçimde okumalı. Tabi herkes beğeniyor diye senin de beğenmen gerekmiyor. Ama duygular yaşanmaya çalışmalı, ezber duygular hiçbir şey ifade etmez. Şimdi diyorsunuz ki Duygu sen bunları neden söylüyorsun. Bende bilmiyorum öyle akışına yazdım :)
 
Sabahattin Ali'nin diğer kitapları

Dağlar ve Rüzgâr - 1934 - Şiir
Değirmen - 1935 - Öykü
Zanaatkarlar - 1936
Kağnı - 1936 - Öykü
Kuyucaklı Yusuf - 1937 - Roman
Hanende Melek - 1937 - Öykü
Ses - 1937 - Öykü
Kurbağanın Serenadı ve Öteki Şiirler'le birlikte - 1937 - Şiir
İçimizdeki Şeytan - 1940 - Roman
Kürk Mantolu Madonna - 1943 - Roman
Kağnı - 1943 - Öykü
Ses - 1943 - Öykü
Yeni Dünya - 1943 - Öykü
Sırça Köşk - 1947 - Öykü
Kamyon - Öykü
Bir Orman Hikayesi - Öykü


KİTAP AÇIKLAMASI


"Bu manasız ve yabancı hayatta bir tek şeye hakikaten sarılmış, hakikaten inanır gibi olmuştu. Bu da karısı idi. Muazzez in varlığı Yusuf için büyük, boşlukları dolduracak mahiyette bir şey değildi, fakat onun yokluğu müthişti. Onun bu kadar sebepsiz yere, bu kadar insafsızca Yusuf un hayatından koparılması çıldırtacak kadar acı idi. Hayatında asıl aradığı şeyin Muazzez olmadığını biliyordu, fakat Muazzez olmadan bunu aramaya muktedir olamayacağını sanıyordu."

Kuyucaklı Yusuf Türk edebiyatının belki de en romantik kahramanıdır. Hayatın ve insanların zalimliği karşısındaki naif duruşu ile bir yandan trajik bir sona ilerlerken, bir yandan da yaşadığı lirik aşk hiyakesinin kahramanı olarak edebiyat tarihinde yerini almıştır.
  
Sabahattin Ali büyük romanı Kuyucaklı Yusuf'ta lirik ve romantik bir kahramanın yanı sıra, zalim ve ağulu bir taşra portresini bütün aktörleriyle gözümüzde canlandırır."


Peki siz bu kitabı okudunuz mu? Bu yorum size ne hissettirdi? 










Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski