İnsanları Yargılamak Hakkında | Minik Bir Sohbet | DUYGUBLOG



Selam arkadaşlar nasılsınız umarım iyisinizdir. Bende iyiyim diyebilirim. Bugün bu yazımda ilk defa eleştiri yapmak istiyorum. Çünkü çok doldum. Eleştirimin sebebi; insanları yargılamak ve psikolojik şiddet hakkında olacak. Bu yazımda sadece içimden geldiği gibi yazacağım. Siz de yorumlarınızı aşağıya yazın mutlaka



 > Düşünüyorum da neden insanlar sürekli birbirlerini yargılıyorlar. Sürekli birbirlerinin açıklarını yüzlerine vuruyorlar. Bu tür olayları çok gördüğüm oluyor ve çok üzülüyorum. Mesela kilolu bir insana ne kadarda kilolusun yada zayıflamalısın diyorlar. Sanki senin fikirlerine ihtiyaçları var. Bedenin sahibinin sanki aklı yokta ne yapması gerektiğini 2. 3.şahıslar söylüyor. Sanane kardeşim sanane ya! insanlarının bedeninden, saçından kaşından sanane. Eğer böyle tercih ediyorsa insan sana sadece saygı duymak düşer. 


Birisi saçını boyadığı için linç ediliyor sanki saçını boyayınca kalbini de siyaha boyuyor. Dışarı da saçı normal renginde olup o kadar çok münasebetsiz insanlar var ki. 


Birde kapalı - açık saçlı insanlara laf edenler var. Sen kimsin de bir insanın kapalı veya açık olması gerektiğine yorum yapıyorsun. Bir insanın bedeni o insana aittir, dinlerini de kendileri belirlerler, sen nereden bu cesareti alıyorsun da o pas tutmuş aklınla fikrini söylüyorsun.


Geçen günlerde haberlerde, bir kadının 'çarşaflı' bir kadına laf ettiğini duydum hem de sokak ortasında, bağıra çağıra sen misin şimdi medeniyet sahibi misin?  20-30 yaşına gelmiş hanımefendinin senin sözüne ihtiyacı olduğunu mu düşünüyorsun yani. İnsanlar o yaşlarda annelerini babalarını bile dinlemiyorlar sokaktan geçen ve fikirlerini bağıra çağıra herkesi rahatsız ederek söyleyen seni mi dinleyecek.


Özellikle de karşılaştığım yargılamaların çoğu kadınlara yapılıyor. Yok efendim zayıf olacakmış, saçını mora pembeye boyatamazmış, kahkaha atamazmış, edebiyle evinde oturup yemek pişirecekmiş. 


Birde bunun namusla dinle alakası olduğunu sanan mahluklar var. Peygamberimiz Hz. Muhammed kadınlara çok değer verirdi. Onların erkeklerle eşit olduğunu savunurdu. Yani bilmeyen insanlara söylüyorum.  


"Şüphe yok ki, kadınlar erkeklerin dengi, benzeri ve tam bir eşidir." (63) buyurur.

 


Birde bu psikolojik şiddetin başka türlüleri de var. Mesela bir insanı "çirkin" buluyorsunuz, bazı insanlar gördüm ki insana direkt men "çirkinsin" dediklerini duydum. Kusura bakmayın ama ben böyle insanlar yerine utanıyorum. Hem de çok utanıyorum, yerin dibine giriyorum. 


Geçen gün bir video izledim bir kızın babası iflas ettiği için okulu bile bırakıp çalışmak zorunda kalıyor ve bu stresle de yüzünde bir sürü sivilce çıkıyordu sonra insanlar onun ne yaşadığını bilmeden onu küçük düşürüyorlardı. Hani bir söz vardır. "Kimsenin hikayesine gülme, yol uzun daha seninki bitmedi" diye işte aynen bu hesap.


Karşılaştığım o kadar çok olay var ki hangisini anlatsam diye düşünüyorum. Bunu düşünmek bile yeterince utanç verici zaten. Her neyse arkadaşlar benden bu günlük bu kadar kendimi çok dolu hissediyorum. 


Sizde yorumlara karşılaştığınız rahatsız edici olayları yazabilirsiniz. 





6 Yorumlar

  1. Bu haftaki ağaç ev sohbeti konusu için de uygun bir yazı olmuş bu aslında :) bu tür yargılar hep ötekileştirme ile bağlantılı şeyler. sen şöylesin, sen böylesin, kadın şöyle olamaz, bunu yapamaz, şunları yapmalı.. uzar gider bu liste. birine çirkin, şişman, kilolu falan denmesinden ben de rahatsız olurum. arkadaşlarımın kendisinde bile bir şey görüp ne kadar çirkinim demelerine çok kızarım. uyarırım, başka insanlarda aynı şeyi görsen çirkin olarak yargılayacak mısın kendine gel derim. insanlara bakarken sadece zihinlerine odaklanmak gerektiğini düşünüyorum. son zamanlarda toplumumuz ciddi şekilde nezaketsizleşti ve böyle yargılamalar arttı gibi geliyor bana bu çok üzücü ve rahatsız edici

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size aşırı katılıyorum. Ne yazık ki toplumda bu tür örnekleri çok görüyoruz. Ve bu çok üzücü.

      Sil
  2. Anlata anlata bitiremeyeceğimiz örneklerle dolu çevremiz.. Ne yazık ki.. İnsanlarda garip bir değişim var. Sizin de yazınızda belirttiğiniz gibi her kesimden insanda saygısızlık, hakkı olmadığı halde yargılamak, tanımadan etmeden laf söyleme.. Umarım daha da kötülerini göreceğimiz günler beklemiyordur bizi...

    YanıtlaSil
  3. Inşallah daha kötülerini de görmeyiz. Yoksa dünya temelli çekilmez bir yer olacak.

    YanıtlaSil
  4. Haklısınız, niyeyse son zamanlarda insanlar kendi özgürlüklerinin başkasının özgürlüğünün başladığı yerde bittiğini unuttu gitti. Benzer zamanlarda benzer duyguları yaşamışız. Dilerseniz bu konuya dair yazımı okuyabilirsiniz:

    https://dikkatedebimetin.blogspot.com/2021/04/neredeyse.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim, yazınıza da göz attım :)

      Sil
Daha yeni Daha eski