2 Malzemeli Crunch Yapımı | Zıpır Tarif Denemeleri | DUYGUBLOG

 




Selam arkadaşlar, bu sefer arayı hiç açmadan buradayım. Yeni bir  konu açmak istedim, denediğim yemek tarifleriyle ilgili. Size şimdi kısaca bir özet geçeyim. Bu yemek serilerinde sadece yapıp beğendiklerimi değil, "orta" bulduklarımı ve beğenmediklerimi de paylaşacağım. Sonuçta birinin gerçeği söylemesi gerek. İlk malzemeleri sonra yapılışını vereceğim. En sonda da beğenip beğenmediğimi, neden beğenmediğimi yada yine de yapmak isteyenlere taktikler vereceğim. 
    Bu, ara öğünde tüketebileceğiniz tatlı mı deyim ne deyim bilemedim. Crunch'ı İnstagram'da gördüm. Hatta bir değil birden fazla bir sürü kişi yapmış. Yorumları falan da harikaydı, bende doğal olarak yapmak istedim. Şimdi malzemelerine geçelim;


MALZEMELER

  • 1 su bardağı bulgur
  • 80 gr çikolata

(Ben "malzemeler" adlı fotoğraftaki çikolatalardan ayrı olarak birde küçük bir metro koydum çünkü az gibiydi.)
(Dostlarım, birde ben içine fıstıkları minik minik doğradım ve içine koydum. Sizde koyabilirsiniz. Yada fındık, ceviz vs. de çok güzel olabilir. Tabi  koymassanız da olur.)



Malzemeler




YAPILIŞI

  •  İlk önce malzemeleri hazırlayalım, ocağın altını açıp, teflon tavaya 1 su bardağı bulguru dökelim.

  • Bulgurun rengi değişmeye başlayınca (aman ha! dikkat edin yanmasın) içine -isterseniz- minik minik doğranmış fıstıkları atalım.

  • Daha sonra beklemeden çikolataları tavaya bırakalım. (İsterseniz damla çikolata bile kullanabilirsiniz.) Kısık ateşi açalım.

  • Çikolatalar tamamen eriyince tavayı ocaktan alalım. 

  • Daha sonra hazırladığınız tabaklara şekilli olacak şekilde aktarın. (Şekil derken, ilk fotoğraftaki gibi işte. Kaşıkla yapabilirsiniz.)

  • Buz dolabında donana kadar bekleyin.

  • İşte bu kadar


-İşte dostlar, bu tarif bu kadar kolay. İki malzemeyi karıştır. Çokta şipşak değil mi? Ama bu şipşaklığın da bir bedeli var. Eğer açsanız bu tarif çok güzel. Gayet yapılabilir. Canınız çikolata istiyorsa da yapın bence ama misafir falan gelecekse yapmayın. Çünkü biraz sert oluyor. Annem ilk önce birazcık haşlama teklifinde bulundu. Sizde deneyin bence. 
Kısacası dostlar bu tarif "orta" derece de iyidi. Aslında sert olmasa gayet güzel. Yani eksikliği sadece sert olması, bu yüzden puanım

3/5

Bu arada bu tarife benzeyen ve aşırı sevdiğim kolay bir tarif daha var ismi "Kozalak Tatlısı" internetten araştırabilirsiniz. Hele çocuğunuz varsa efso. Bayılacaktır. 




`İlk defa yazdığım bu yemek serisi yazısını beğendiyseniz, benim de haberim olsun. Yorumlara inin hemencecik. 
Tavsiye de verebilirsiniz. Hadi ben kaçar







4 Yorumlar

Daha yeni Daha eski