Geç Ödenen Bedel | Kitap Yorumu | DUYGUBLOG

 







Adı: Geç Ödenen Bedel
Yazarı: Stefan Zweig
Sayfa Sayısı: 94
Çevirmeni: M. Taylan Öztürk
Yayın Evi: Olympia Yayınları
Baskı Tarihi: 2019
Türü: Edebiyat, Öykü


Selamlar, yeni yazıma hoş geldiniz. Bu yazımda Stefan Zweig'in Geç Ödenen Bedel kitabından bahsedeceğim. Biliyorsunuz ki Zweig kitapları dünyada çok bilindik, meşhur kitaplar. Herkes herkese tavsiye ediyor. Kitapları ince ve kolay anlatımlı. 

Ben bu kitap bir kitap fuarından sadece 5 tlye almıştım. Bu yüzden kendimi çok şanslı hissediyorum. Bu aralar çokta yazı yazamadım malum oruç beni vuruyor :) Sizlerin de günü iyi geçiyordur inşallah, sevdikleriniz de sağlıklıdır. Neyse şimdi geçelim kitabımızın yorumuna.


Kitabın içinde 2 tane bölümden oluşuyor.  Geç Ödenen Bedel bölümünde; belki diğer kitaplarından da bilirsiniz yine bir mektup havarisi. Mektupta 1.kişi ağzıyla bakasına anlatılan geçmiş bir olaydan bahsediyor. Kısaca eski bir hayranla eski bir sanatçı anlatılıyor, daha da kısaca bir insanlık borcu diyor Zweig.

 İkinci bölüm, O Muydu? bölümünde evde aşırı şımartılan köpeğin sahibesinin hamile kalması üzerine köpeğin kıskançlaşması ve bebek doğunca köpeğin bebeğe zarar vermesini anlatıyor



Bu bölümleri ayrı ayrı yorumlamaya karar verdim. Ama öncelikle ortak bulduğum özeliklerden bahsedeyim. Stefan Zweig bu kitabında da yalın ve açık bir anlatım sergiliyor. İç dünyasını çok iyi anlatıyor. Günün yorgunluğunu alabilecek sizi evinizden alıp başka ülkelere götürecek bir kitap. 


Şimdi ilk bölümden başlayalım; ilk bölümdeki öyküyü çok beğendim çok güzel bir konuydu. Kafanızda okurken, her şeyi hayalleyebilirsiniz. Özellikle Margaret'i çok kıskandım çünkü hayran olduğu sanatçıyı neredeyse her gün görüyormuş eskiden. 


İkincisine gelecek olursak, o da ilki gibi çok güzel bir konuydu. Kitabı okurken sonu tahmin etmek hiçte zor olmuyor. Ama hoştu. Sade bir anlatım vardı.


Dostlar her zaman, Stefan Zweig'den çok hoşlanmadığımı söylüyorum. Sizde bana içinizden sevmiyor ama hep okuyor diyebilirsiniz :) Bende tam olarak neden hep onun kitaplarını öncelikli okuduğumu bilmiyorum. Hem çok çerezlik kitaplar. Hemen şip şap oku bitir. Özellikle yeni yani kitap okuma alışkanlığı kazanmaya başlayanlara çok tavsiye ediyorum. Sizlere kitapları sevdirecektir. Her neyse dostlar herkese iyi Ramazanlar diliyorum. Sonraki yazım da görüşmek üzere.



Diğer kitap yorumlarım için: 

 https://duygublog16.blogspot.com/search/label/Kitap%20yorumu?&max-results=6



Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski