KafkaOkur Dergisi | Nisan Ayı Yorumu | DUYGUBLOG

 



Selam arkadaşlar, çok geçmeden yine buradayım. Size geçen ki yazımda KafkaOkur dergisi satın aldığımdan bahsetmiş ve yorumunu yapacağımı söylemiştim. Zaten başlıktan da anlamışsınızdır, işte o gün bugün. Evet belki birkaçınız geç olduğunu söyler sonuçta bugün 8 Nisan. Ama sizde anlarsınız umarım, sonuçta dergiyi satın alma, okuma, fotoğraflarını çek yazı yaz falan derken günler bir bakmışsınız şıp şıp ilerliyor. Bu arada şunu da söyleyeyim bu bir reklam değildir, sponsor değildir. Ben sadece derginin bu sayısında ne olduğunu ve nasıl bulduğumu paylaşacağım. Bu arada sitemdeki İzle butonuna tıklamayı unutmayın!! Şimdi geçelim dergimize. 


Dostlar dergi A4 boyutunda, ben bu özelliğini çok sevdim çünkü kolayca her yere taşınabiliyor ayrıca okuması da çok kolay. İçinden çift taraflı poster ve iki tane de kitap ayracı çıktı bundan daha sonra da bahsedeceğim. 


Bu ayki sayıda anime yani biliyorsunuz ki Japon çizgi romanlarının filme uyarlamaları. İşte bu sayı kapağından ve posterinden de anlaşıldığı gibi anime baskın olmuş. Yani belki de tema Anime olmuş diyebilirim. İlk sayfalarda belki duymuşsunuzdur ünlü Anime filmi Ruhların Kaçışı' nın (Bende yakın zamanda izlemeyi düşünüyorum.) yapımcısı olan Hayao Miyazki'den bahsetmişler. Hayatını, neler yaptığından ve başka bir başlıkta da "Ruhların Kaçışı'nın Japon Kültürü Ögeleri" diye başlık açmışlar. Ben anime konusunda hiç bilgili değilim sadece "Aşırıcılar'ı" izlemiştim hatta yorumunu da okuyabilirsiniz. Ayrıca posterden hariç derginin iki sayfasında da tam boy içi tane anime resmi var. Dokusu hariç aynı poster gibi yani. 


Derginin diğer sayfalarında öyküler, denemeler, şiirler, anlatılar var. Tabi bunların haricinde bir sürü şeyden da bahsetmiş mesela "Animasyonlu Müzik Videoları" Derginin 2 sayfasında da Takashi Murakami'den bahsetmiş. Eğer bu adam kim derseniz, Japon çağdaş sanatçısı diye geçiyor. Alttaki tabloyla ünlüymüş...





İşte bu fotoğraftaki bu korkunç karakterin ismi Mr.DOB, dergide de bu Mr.DOB kim, sanatçısı neden böyle bir karakter yapmış onlardan bahsediyor. Tablonun sahibi Takashi Murakami'nin de hayatını ele alıyor. 


Sonrasında tiyatrocu Dicle Doğan ile röportajları var. Kişisel gelişim, psikoloji, için de yazıları var. Tabi onlar direk adını koymamış psikoloji diye ama bence o mantıkla yazmış olabilirler. 


Şimdi de size içinden çıkanları göstereyim.


İlk önce posterden başlayalım. Poster çift taraflı, alttaki fotoğrafta da diğer yüzü var. 







Ben en çok bu yüzünü beğendim. 





Ayrıca içinden böyle iki tane kitap ayracı çıktı. Kitap ayraçlarını çok severim :)



-Evet dostlar bu yazımın sonuna geldik, peki siz bu dergiyi okudunuz mu?

Okumadıysanız anlattıklarım ilginizi çekti mi? yorumlara yazın lütfen!

9 Yorumlar

  1. Ben pek dergi okumuyorum ama kapak resmini görünce içeriğini okumadan geçemedim :) Totoro'ya bayılırım :)) Kitap aralıkları da Miyazaki ile ilgili olsaymış şahane olurmuş. Neyse ki bu sebeple dergiyi almadığım için o kadar da üzülmemiş oldum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumanı tavsiye ederim. Yorumun için teşekkürler :)

      Sil
  2. Gerek yazı gerek resimler mütişşmeelllll

    YanıtlaSil
  3. Çooğğkk güzelllll

    YanıtlaSil
  4. Bayyıldııımmmmm

    YanıtlaSil
  5. Ayraçlar gerçekten mükemmmel

    YanıtlaSil
  6. Bende çok beğendim ❤

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski