Satranç - Stefan Zweig | Kitap Yorumu | DUYGUBLOG

 

Satranç

Adı: Satranç
Yazarı: Stefan Zweig
Sayfa  Sayısı: 72
Çevirmeni: Derya Öztürk
Yayın Evi: Aperatif Kitap
Türü: Edebiyat, Roman, Psikoloji

 



Selam dostlar nasıl gidiyor hayat. Kitap okuyor muyuz? Bende biliyorsunuz geçen ki kitap alışverişimde bu kitabı da aldığımı söylemiştim. Hala okumadıysanız buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İşte, bu aldığım kitapları okumaya başladım hatta 3-4 tanesini bitirdim. Bu bitirdiklerimden biri de Satranç. Diğer yazımda da bahsettiğim gibi çok ucuz bir fiyata almıştım. 


Kitap zaten 71 sayfa yani çok kısa birkaç saate bitirirsiniz. Çok çerezlik. Şimdi geçelim kısaca kitabın konusuna ve yorumlamama.



Azcık SPOİ!!

Kitap satranç sporunda dünyanın bir numarası olan bir adama tesadüfen rakip olan Doktor B. ile kapışmasını anlatır. Doktor B. nin yaşadıkları Zweig'in hayatında da belli rolleri oynayan Nazi zulümüne dikkat çekmiş. Belirli dönem Nazilerin elinde olan Doktor B. tutukluyken satranç kitabı çalarak gizli gizli satranç öğrenir ve en sonunda bu bir takıntılılığa yol açar. Vapurda karşılaştığı Dünya Satranç Şampiyonu Mirko ile bir turnuva yapar. Dünyanın 1 numarasını yenen Doktor B. hikayesini anlatıcı karakterimize anlatır. 




Diğer yazılarımı da okuduysanız belki bilirsiniz Zweig'i fazla sevmediğimi ama bu kitabıyla adeta beni de mat etti. Zweig bu kitabı gerçekte yaşadıklarından etkilenerek yazmış. Cübbeli lakaplı bir papazın satranç oynamak haramdır demesinin üzerine bu kitabı yazmaya karar vermiştir. Ayrıca da faşizan rejimine dayanamayıp karısıyla intihar etmiştir. 


     

   Son derece usta bir yazar olduğunu yeniden anladım. Bu kitabı birisinin "Ölmeden Önce Okumanız Gereken 20 Kitap" listesinden görüp almıştım. Gerçekten de ölmeden önce muhakkak okuyun. Bir satrancı çok güzel bir şekilde yaşadığı olaylara ve psikolojisine bağladığını düşünüyorum. Çok etkileyiciydi. Ayrıca bu kitap yazarın son eseridir. Bu kitaba bir veda da diyebiliriz. 


5\5




KİTAP AÇIKLAMASI



Bir kez daha hayretler içinde kaldık. Onun hesaplamalarındaki doğruluk ve hızda bizi afallatan bir şey vardı; sanki hamleleri bir kitap okuyup söylüyor gibiydi. Her halükarda onun oyuna müdahele etmesi ve bir dünya şampiyonuyla berabere kalmanın beklenmedik fırsatı büyülü bir etki yaratmıştı. Tahtayı daha iyi görmesi için kenara çekildik. McConnor. Şahı g8den h7ye ilerletiyorum, değil mi? diye sordu yeniden.20. yüzyılı en iyi anlayıp yorumlayan yazarlardan bir tanesidir Stefan Zweig. 1. Dünya Savaşının yıkımı, ardından Nazizmin yükselişiyle başlayan 2. Dünya Savaşının getirdiği alt üst oluşu bütün açıklığıyla okurun önüne serer.Kısa aralıklarla yaşanan iki büyük savaşın insan bilicinde meydana getirdiği tahribatı sıradan insanları modelleyerek anlatir. Karamsarlık, kötümserlik, ümitsizlik Zweigın metinlerini siyah birtül gibi örter.Stefan Zweig akıcı anlatımı, keskin üslubu. karakter oluşturmasındaki ustalığın yanında çağına yaptığı doğru tanıklıkla klasik yazarlar arasına ismini yazdırmıştır.





Yorumlarda

 Düşüncelerinizi

 Yazınn!!





3 Yorumlar

  1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı çok merak ediyorum ama bir türlü okumak nasip olmadı. Senin yorumunla bir kez daha okumak istedim. :)

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski