Aşırıcılar | Film Yorumu | DUYGUBLOG

 


  Adı: Aşırıcılar
Süresi: 1 saat 35 dakika
Tür: Anime
Yapım Ülkesi: Japonya
Yapım Yılı: 2010
IMDb Puanı: 7.6



Selam arkadaşlar. İlk defa bir film yorumu yapacağım. Artık kitap vs. yorumlarından hariç arada sırada dizi-film yorumları da yapmayı düşünüyorum. Bu film benim ilk animemdi. Bana yorumlarda beğendiğiniz anime filmlerini yazarsanız çok mutlu olurum. Yorumu neredeyse hiç spoi vermeden yapmak istiyorum. Bu filmle nerede karşılaştım derseniz. Çok ilginç bir hikayesi var. Kısaca anlatayım. Ben küçükken otobüsle başka ve uzak bir şehre gidiyorduk. Otobüsün içindeki tabletler de bunun gibi birkaç film vardı. Bende bu filme bastım. Tabi beni hep otobüs tutar yine öyle oldu :) Bunu da sonradan araştırdım. Böyle tekerlek üstünde giderken gözlerinin, beynini tek bir yere sabitlediğinde beyin bir terslik olduğunu sanıyormuş. Daha doğrusu zehirlendiğimizi sanıyormuş ve hemen istifra ettiriyormuş. Neyse işte benim yine midem bulanmaya başlayınca ben tabi hemen kapattım filmi, sonra ne oldu hatırlamıyorum ama ben o yarım yamalak izlediğim filmin konusunu çok beğenmiştim ama ismini bile alamamıştım. Geçen günlerde bu olay aklıma geldi ve Google'de araştırdığımda hemen bulup izledim. Şimdi konusunu anlatıyım ben sizlere. 




 Arrietty adında aşırıcı bir kız var. Aşırıcı derken neyi kastetetiğimi açıklayım hemen. Dünya üzerinde türleri az kalan 10 cm boyundaki minik insanlar. Bu insanlar, büyük insanlardan minik şeyler aşırıyorlar. Bu sayede yaşayabiliyorlar. Bu Arrietty adındaki kız büyük bir insanla tanışıyor. Ama minik insanların dünyasında büyük insanlarla tanışmak çok tehlikeli ve yasak. Bu yüzden Arietty'in ailesi taşınmak zorunda kalıyor. 




Bu animasyon filminin, özellikle konusu aşırı güzel. Ama bazı yerlerini çok uzattılar ve duygusal sahneleri bence daha iyi yapabilecekken yeterince iyi değildi. Duyguyu seyirciye daha fazla aktarsalardı çok daha etkileyici olabilirdi. Ben daha film ilerler derken son sahneyi de fark etmeden izlemişim. Bu animenin bir sürü ödülü de varmış. Bence ikinci filmi de olsaydı ve bize minik insanları daha çok tanıtsalar, çok daha mutlu olurdum. Türkçe dublajı da genel olarak iyiydi. Ayrıca Arriyetti'nin seslendiricisini Disney filmlerinden belki siz de hatırlayabilirsiniz. 



Puanım
7/10









Fragman


1 Yorumlar

  1. aşrıcılar, çok severim çok :) anime filmlerine ve dizilerine bayılırım, mademsi sana bikaç örnek, iyilerden, your name, prenses kaguya, ernest ve celestine, komşum totoro :) istediğin zaman söylerim en iyilerdeeen :)

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski