Çavdar Tarlasında Çocuklar - J. D. Salinger

    




Selammlarr, bugün bazılarının sevmediği, bazılarının bayıldığı bir kitabın yorumuyla geldim. 

   Bu kitap ilk zamanlar Fransızcada Gönülçelen  Türkçede ise Çavdar Tarlasında Çocuklar diye basılmış. Salinger'in tek romanı. Bilenler bilir ben Teoman'ı çok sever, çok dinlerim. Ne alaka diyeceksiniz şimdi, hemen söyleyeyim. Teoman bazı konserlerinde bu kitaptan cümleler okuyunca dedim ki, ben de bu kitabı neden okumuyorum. Kitap fuarından 25 tlye aldım. İnternette de bu fiyatlarda bulabilirsiniz. 



     Bu kitabın yorumlarını okuyunca çokça da beğenilmediğini öğrendim. Nedeni çoğunlukla argo konuşmaların olması. Kitapta bir gencin okuldan atıldıktan sonra geçirdiği 3 gününü anlatıyor. Onun duygularını, yaşadıklarını ve çevresindeki insanları tanıyorsunuz. Kitaptaki genç, gördüğü bildiği her şeyden bahsediyor. Her şeyi anlatıyor. Kitabın aslında Çavdar Tarlasındaki Çocuklarla hiçbir alakası yok, sadece söyledikleri bir şarkıda geçiyor.



    Kitap bana çok samimi geldi. Kitabın yarısına geldikten sonra Holden ile bayağı yakınlaştık. Özellikle bir sürü şeyi, okura yakınlık duyarcasına anlatması kitabı gözümde farklılaştırdı. 198 sayfayı 2 günde bitirdim. Tek sorunu çok argo içerikli olması. Yani bu sizi rahatsız edebilir ama benim için çok sorun yaratmadı. 



   Kitapta Holden bir yerinde şöyle diyor. "Bir kitabı okuyup bitirdiğiniz zaman, bunu yazan keşke çok yakın bir arkadaşım olsaydı da, canım her istediğinde onu telefonla arayıp konuşabilseydim diyorsanız, o kitap bence gerçekten iyidir." diyor. Bence kesinlikle kendi kitabından bahsetmiş. Çünkü ben Holden'le arkadaş olmak isterdim.


    Kitabın ön kapağı bomboş, Farklı olması hoşuma gitti. Kitabın dili de pek bir sadeydi. Kısaca bir daha olsa bir daha okurdum ben. 



ALINTILAR




Oldukça cahilimdir, ama epey okurum.


Sakın kimseye bir şey anlatmayın. Herkesi özlemeye başlıyorsunuz sonra.


Bir kitabı okuyup bitirdiğiniz zaman, bunu yazan keşke çok yakın bir arkadaşım olsaydı da, canım her istediğinde onu telefonla arayıp konuşabilseydim diyorsanız, o kitap bence gerçekten iyidir.

















 


8 Yorumlar

  1. çok severek okudum bu kitabı :) salinger konulu filmler de var, yazarı anlatan, bir tanesi rebel in the eye (2017), ilginç hayat :)

    YanıtlaSil
  2. spamı kontrol ediversene :)

    YanıtlaSil
  3. gelcem yine baksan ya :) kumanda paneli, yorumlara gelcen, yorumlarda bak "tümü" diyor yanında ok var, oka tıkla, üç tane şey geliyor, moderasyon için bekleyenler, yayınlananlar, spam. tamam mııı, spama gelcen ve spam değil yayınla diycen. bugünlerde yorumlarımız spama düşüyor da yani, bak istersen ilkaya da sorabilirsin, o da biliyor :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba ben de bu kitabı çok severek okudum, olumsuz yorumlara her zaman güvenmemek lazım :)

    YanıtlaSil
  5. Hayatımda hiçbir kitabı okurken bu kadar gülmemiştim. Eğlenceli bir eser.

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski