345 TYT matematik kitabı incelemesi (2022)


   







  Eğer TYT sınavına hazırlanan biriyseniz, kitap seçiminin ve matematiğin ne kadar önemi olduğunu da biliyorsunuz demektir. Mağaza da görüp aldım eve gelip çözünce beğenmedim demeyin, ben size burada hemen kitabı tanıtayım öyle alın. 

   345 yayınlarının kitaplarını hiç çözmediyseniz bile kapaklarından muhakkak dikkatinizi çekmiştir. Parlak kitap kapaklarından. Peki içi de dışı kadar parlak mı hemen gelin anlatayım:


 Okulda hangi bölümü seçerseniz seçin matematik kesinlikle yapmanız gereken bir ders. Bu yüzden kitap seçimi de çok önemli, çok altyapınız yoksa kesinlikle temelden başlayın benim gibi. Zordan başlarsanız büyük ihtimalle hevesiniz kırılacaktır. 

  345 kitabını yeni aldım sayılabilir ama içinden bayağı da çözmüş bulundum. Konunun ilk sayfalarında klasikleşmiş sorularla başlıyor. Kolay- orta- zor diye ölçekle derecelendiriliyor. Soruların kalitesi nasıl derseniz, kesinlikle çözülmesi gereken ve parasının hakkını verebilen bir kitap. Klasikleşmiş sorulardan sonra Ösym tarzı soruları geliyor, onlarında kolay- orta- zor kısımları var. Çokça da sorusu bulunuyor, mesela üslü sayılardan; 20 sayfa sorusu var, her sayfada da gayet güzel sorular var. 


   Kitabın enn çok sevdiğim özelliği video ders anlatımı olması, konu anlatımını kitaba yazmak yerine böyle bir şey yapmaları çok mantıklı geldi. Ve video derslerini uyduruk beklerken gerçekten de çok kaliteli buldum. Dersler Youtube de video çeken Matematiğin Fatihi (Fatih Demirkaya) tarafından anlatılıyor. 


Kitabın beğenmediğim bir özelliği de var, ya da 345 uygulamasının diyebilirim. Uygulamaya bir türlü kitabı kaydettiremedim, yanlış kod deyip durdu ancak videoları ve soru çözümleri açılabiliyor. Bu sorun önceleri beni kanser etti hatta ama şimdi sorun etmiyorum. 


Kitabı her yerde 150 tlye sordum fakat bir mağazadan 100 tlye aldım indirimdeydi. Kitapta bayağı kalın, bence kesinlikle bu yayın çözülmeli. Mehmet Kıvrak tarafından yazılmış. Ösym sorularının zorlayabileceği de söyleniyor. 


Yapamadığınız soruların videolarını da izlemeyi unutmayın..




Eğer Matematikte Sıfırsanız Bu Kaynak Çözülmeli Mi?


Eğer temeliniz yoksa da bu kitap ile başlamanız iyi olabilir. Ben bundan bile daha kolay bir kaynakla başladım. Bu ikisini beraber götürüyorum şimdi. Bilmeyenleriniz varsa 11.sınıfa geçtim. Yaz tatilinde tyt matematiği bitirmeye çalışıyorum. 




Ne kadar tavsiye ediyorum?

Bence tytye hazırlanırken kesinlikle çözülmeli, ya başlangıçta ya ileride. Yani kısaca ben bu kitabı çok beğendim.







   Sorularınızı ya da yks öğrencilerine tavsiyeleriniz varsa yorumlarda yazın lütfen!



Bana direkt ulaşmak isterseniz,
duygus48@gmail.com

1 Yorumlar

  1. teşekkürler :) mat severim :) kim korkar matematikten adlı kitap ile ısınmıştım mata :)

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski