Planlı yaşamak monoton olmak mı?

 







   Son zamanlarda artık ciddi bir şekilde düşündüğüm bir konudur. Hayatımı hep bir planın içinde ve düzenli bir şekilde gitmesinden aşırı haz duyuyorum. Buna karşın çoğu zaman bunu beceremiyorum da. Ama sürekli bir plan yapma çabasındayım, gerçekleştirmeye ise halim yok. Hayır, birisi kendini tanıt dese; ben Duygu, plan yapmayı severim diye başlayacağım anlatmaya. 

En kötü plan plansızlıktan iyidir derler, iyi güzel de plan yapmak bazen hayatı tekdüze kılmıyor mu?

Ne zaman ne yapacağın belli, nasıl yapacağın da az çok belli. 

E peki plansız yaşarsan ne olur? İyi yanım hayattaki sürprizlerle yaşayıp gidersin dese de gerçekçi yanım hiçbir şey yapmazsın bütün gün boş boş oturursun diyor. 

Yani aslında haklı tamam planlı yaşam monoton olabilir de plansız yaşam da insan neyi başardığını, neyi başarması gerektiğini göremez. Peki şu aylık günlük, haftalık program kitaplarına ne demeli? Bazıları öyle ayrıntı basıyor ki, saatliği başka, uyku düzeni başka, su içme programından tutun, grafiklerine kadar. Bence asıl böyle özellikleri gerçekten aksatmadan kullanabilen varsa monotondur. Bir taraftan böyle monoton diye laf edip onlara imrenmediğimi de sanmayın. Dedim ya ben de sürekli program yapıyorum, uymaya çalışıyorum. Gerçi bu seferki yaptığım ders programına şaşırtıcı derecede 2 haftadır uyuyorum. Bir alkış alabilir miyim?


Bu arada bazı okuduklarıma göre zengin ailelerin çocuğunun hayat koçları oluyormuş ve doğumundan ölümüne kadar her şey planlanıyormuş. Onların yaptığı planda benimki ney diyorum kendi kendime usulca. Bazen benim gibi belirsizlikten korkan bir insansanız bu tür şeyler ilk başta hoş gelebilir. Evet itiraf ediyorum bana hoş gelmişti çünkü bu plan takip etme işini benim yerine bir kişi daha kontrol etse bana yeter. Her neyse bu hayat planı işi sonradan saçma geldi tabi. Nedir o öyle tamam plan plan dedikte o kadarı da fazla değil mi yani? 

Yani işte kısaca; ciddi hedefleriniz varsa monoton olmak fazlaya kaçmadıkça gayet iyi bence. Plansızlıktan iyidir hatta. İşte arkadaşlar uzun lafın kısası böyle hadi kendinize iyi bakın. 

2 Yorumlar

  1. hedef beelirleyip plan yapıp sonra bu çerçeve içinde özgür olmak iyi :)

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar.
    Planlı yaşamayı monoton yaşama benzetmek doğru değil. Monotonlukta tek düzelik vardır. Amaa planlı hareketler, ya da yaşam öyle değildir. Planlı ve proğramlı yaşamı olanlar diğerlerinden çok çok daha başarılı oluyorlar.
    Başarının sırrını planlı yaşamaya bağlayabiliriz. Planlı hiç yaşayamadım.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski