Belki de En Kalın Klasiklerden: Suç ve Ceza










       Selamlarr, sınavlarımın bitiş şerefine yazıyorum bu kitap yorumunu. Dostoyevski'den Suç ve Ceza. Eminim ki benim blogumu okuyan insanların hepsi biliyordur bu kitabı. Geçen günlerde bu koca bebeği -687 sayfa- her zamanki gittiğim bir kırtasiyeden aldım. 32 tlye. Yani bu devirde gayet uygun olduğunu düşünüyorum.



    Neyse efendim aldım kitabı okumaya başladım. Bir adamın suç olan bir şeyi yapmasını ve sonrasındaki psikolojisini anlatıyor. Bu kitap ünlü bayağı falan ama benim kitap okuma hevesimi süpürge gibi içine çekti. 

     

    Abi bir şeyi anlatırsın, betimlersin okuyucu sanki oradaymış gibi göstermek istersin de bu kadar da değil ya. Bir şeyi o kadar ayrıntısına kadar veriyor ki. Bundan memnun olmamış gibi davransam da evet, aslında ayrıntılı kitaplarda insan daha çok kendini kitaba yakın hissedebilir. 


    Bu kitabı okumam birkaç haftamı aldı çünkü sıkıcı geldiği için bazen elime almak istemediğim zamanlar oldu. Tabi yarım kitabım var diye yenisine de başlayamadım. En sonunda da dedim ki ya adamakıllı oku ya da hiç okuma diye kendime rest çekince kesin kararla okumaya başladım. Gerçi zaten bu kadar kalın bir kitabın içinde başka ne yazacaktı ki. Alırken tahmin etmeliydim.


Belki bu kadar uzun okumak istemiyor fakat kitapla ilgili genel bir bilgi edinmek istiyorsanız özet kitaplardan da bakabilirsiniz. Aynı tadı verir mi bilemem tabi.


     Yani genel olarak arkadaşlar ben bu kitaptan oldukça sıkıldım fakat klasik seven bir insanın tercih etmesi gereken bir kitap gibi geliyor bana hep. Dünyaca ünlü bayağı sevilen bir kitap olunca dedim kesin okumam lazım. Ya hani bazen "bu kitabı okumadıysan ünlü klasikleri okuyorum deme" perileri gelir ya o şekilde merak salmış bulundum.


Çok sıkılmama karşın bir daha olsa bir daha okurum. Özellikle Raskolnikov'un kız kardeşi Dunya karakteri çok hoşuma gitti. Hele Sonya'nın gerçekleri öğrenince çok anlayışlı davranması çok hoş ve alışılmadıktı. Ben böyle bir şey öğrensem çıldırırdım herhalde. 


    --->  Evet ben yorumumu yaptım şimdi sıra sizde kitabı okuyup okumadığınızı. okuduysanız nasıl bulduğunuzu yorum yaparak paylaşabilirsinizz. Hepinize iyi haftalar. 


















 

3 Yorumlar

  1. 32 lira artık yani bir kitap için çok ucuz bir fiat sahiden de yaaa. bunu okudum evet gerçekten de sıkıcı ve önemli. raskolnikov efsane yaa :) dostoyevski biraz deli bir yazar yaa :) yazın okunmaz bu. neyseki yaz başında okumuşsun. ayrıca, tatile girdin yani, umarım keyfin yerindedir yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de yazın bu kitap okunmaz deep. Bazen çok sıktığı yerler oldu ama genel olarak iyiydi.

      Sil
  2. Üniversiteyken okumuştum yıllar yıllar oldu, hem sevmiş hem de biraz ürkmüştüm ama Dostoyevski'yi çok severim, okumaya devam elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski