Keman Dersleri Nasıl Gidiyor? | 2 ayda nereye kadar geldim?

 



     Selam arkadaşlar. Bugün ilk defa keman hakkında bir yazı yazacağım. Keman çalmaya başladığımı bir önceki yazımda bahsetmiştim. Ve şimdi sizlere daha ayrıntılı anlatmak istiyorum. 


    Şu anda tam 2 aydır keman çalmakta bulunuyorum. Tabi çalmak derken şarkı vs çalmaktan bahsetmiyorum çünkü hala o kısma gelemedim. 


    2 ay önce nereden esti bilmiyorum ama canım bir anda bir müzik aleti çalmak istedi. Hangi enstrümanı çalsam diye düşünürken bateri ve keman arasında kaldım ve kemanı seçtim. Ailemle paylaştım, keman baktık, keman kurs yerlerine baktık derken. Her şey tamamlandı. 

Kemanımın markası Le Mans 4/4


    Okuluma yakın da uygun fiyatlı bir kurs yeri bulduk şu an aşırı memnunum. Öğretmenlerim çok ilgileniyorlar ve işinin ehli insanlar. 

     Keman için bir de Ömer Can Keman Eğitimi 1 kitabını aldırdılar. Bu kitaptan ilerliyoruz. Şu an 93.dersteyim. 





    Kursta ilk hatalarda tellere dokunmadan yalnızca yay çektim. Bu kısın bayağı önemliymiş elin alışması için. 

    Yay çekme işlemleri bittikten sonra La teline geçiyorsunuz, La telindeki notaları öğreniyorsunuz. Daha sonra da Re teline geçtim. Hatta iki hafta oluyor geçeli. Re telini de iyice öğrendikten sonra en basitinden şarkılara geçiyorsunuz. 

    En büyük sorunum daha nota okumayı pek çözemedim. Belki yeterince zaman ayırmıyorumdur. Ama yakın zamanda halledeceğim. 

    Bu arada daha başlamadık ama hoca ilk şarkımı verdi. Beethoven'ın 9.Senfonisi.  

    Derslerim haftada  1 kez oluyor ama bazen ek dersler de yapıyoruz. Süresi 40 dakika. 40 dakika azdır diye düşünmeyin çünkü oraya kadar bile zor geliyorum. Keman ayakta çalındığından aşırı yoruyor, kol ağrımaya başlıyor, omuz boyun, bel derken bol bol oturup ara vermem gerekiyor. 

    Keman çalmaya başlamayı düşünüyorsanız çok iyi düşünün derim. Çünkü hem pahalı hem disiplin, sorumluluk gerekiyor. 


Kemanı hocayla seçmeniz daha makbule geçer. Akordu da şu anda hep hoca yapıyor ben ne zaman öğreneceğim bilmiyorum. 


    Bir de internetten keman öğrenilir mi sorusuna yanıt vermek istiyorum. Şu andaki gözlemlerime göre aşırı sorumluluk sahibi olmanız gerekiyor. YouTube'de yeterinde kaynak olabilir ama anlamadığınız yerler olduğunda soracağınız kimse de olmayacak. Mesela bu benim için çok zor olurdu. Ben bir hevesle alıp daha sonra bırakırdım. Kendi başıma yapamazdım. Tabi sizi bilemiyorum.


 Keman hakkındaki başka sorularınızı yorum olarak yazarsanız bildiğim şeyleri hemen cevaplayacağım.












1 Yorumlar

  1. hımmm bilmiyordum tabi bunları, yani haklısın tabi, zordur ama hadi hiç bırakmaaaa :)

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski