Behlül ve Bihter yasak aşkını aratmayacak kitap: Kırık Hayatlar

 



     23 Nisandan selamlaarr. Bugün 23 Nisan hep neşeyle doluyor insan. Aslında çocuk bayramıyla aşırı alakasız bir kitapla geldim bugün. Yine Halit Ziya Uşaklıgil yine bir yasak aşk hikayesi. Uşaklıgil'i Aşk-ı Memnu'dan da hatırlarsınız. O yüzden Behlül Bihter'i aratmayacak bir kitap diyorum. Ayrıca Mai ve Siyah da Halit Ziya tarafından yazılmıştır. Eeevvet şimdi kitabımızın yorumuna geçelim


     Kırık Hayatlar


    Kitabın heyecanını kaçırmadan üstünkörü biraz bahsetmek istiyorum. Ömer Behiç adında bir doktor ve Vedide adında bir hanımefendinin evlilikleri konu alınıyor. Ayrıca bir de hasta çocuğu var bu çiftin. Mutlu bir evlilikleri olmasına karşın Ömer Behiç Vedidesini aldatıyor. Geri ailesine dönse de iş işten geçiyor.



    Kitap aslında orijinal de ağır ve süslü bir dilde yazılıyor. Fakat ben Can yayınlarınınkini satın aldım. Üstünde fotoğrafta da görmüşsünüzdür "Günümüz Türkçesiyle" yazılmış kapakta. Evet gerçekten de okurken zorlanmıyorsunuz dil manasında. 



    Kırık Hayatlar kitabı üst tabakanın yaşadığı bunalım ve çıkmazı anlatıyor. Realizmin etkisiyle yazılıyor. Bu kitap yanılmıyorsam Halit Ziya'nın da en beğendiği kitabıdır. 




    Ben Türk Klasiğini az okuyan birisiyimdir. Genelde kelimeleri zor ve sıkıcı geliyor. Bu kitabın yorumlarına göre çoğu kişinin beğendiğini görüyorum. Peki ben beğendim mi? Aslında bakarsanız bu yasak aşk hikayeleri her zaman her yerde, filmlerde dizilerde bir sürü kitaplarda, olduğu için ve bu kitapta yasak aşktan başka pek değerli bir konu bulunmadığı için bana sıradan geldi. 
Özellikle bazı yerler gereksiz uzun bir şekilde anlatılıyordu. 



    Yani kısaca kitap asla kötü değil. Hatta benim için yeterinde iyi diyebilirim de. Kitabın sonu çok umut kırıcıydı çok güzel yazılmıştı. Sadece en son yerlerde duyguyu hissedebildim. 



    Kitap 389 sayfa birkaç günde bitirilebilir. Bu yayının en arkasında bir iki sayfa da sözlük var. Kitap açıklamasını ve alıntıları da alta koyacağım okursunuz ballar. Bugünlük benden bu kadar. Yorum yazarak fikirlerinizi belirtebilirsiniz.




        ALINTILAR
 

İnsan yarım kalmaz azizim... Yarım bırakılır, yarı yolda bırakılır . Yaralı bırakılır!


Ah! İnsan, ne anlaşılmaz ve genellikle ne pis bir bilmeceydi!




      KİTAP AÇIKLAMASI

Halid Ziya’ya kadar, romancı muhayyilesiyle doğmuş tek muharririmiz yoktur. Hepsi roman veya hikâye yazmaya hevesli insanlardır. 

Ahmet Hamdi Tanpınar

 Bir yazar kendi eserleri hakkında doğru bir fikir ileri süremez. Bununla beraber cesaret ederek diyeceğim ki Kırık Hayatlar gerek dil gerek yapı bakımından kendisinden önce yazılan ve nasılsa edebiyat tarihinde özel bir mevkiye layık görülen Mai ve Siyah ile Aşk-ı Memnu romanlarından çok üstündür. Eleştirmenler ne hüküm verirler, bunu bilmiyorum fakat bu iddiayı ileri sürerken hiçbir övünme hevesine kapılmadan söylemek isterim ki bu kitap, yazarının en olgunluk devresinin ürünüdür. 

Halid Ziya Uşaklıgil

 Halid Ziya’nın ustalık döneminin üç büyük romanından biri olmasının yanında sansürle, baskılarla dolu yayımlanma macerasıyla da edebiyatımızdaki en özel eserlerden biri olan Kırık Hayatlar’ı, yazarının onayladığı son baskısını özenle, dikkatle günümüz Türkçesine uyarlayarak yayına hazırladık. Bu kült roman, tekrar tekrar okunup anlaşılmayı bekliyor.




2 Yorumlar

Daha yeni Daha eski